Jumaat, 27 September 2013

Aku.Faham.Dia.Tidak!

 
Setiap org ada cara kehidupan, sikap, kelakuan, pandangan, pergaulan, perasaan yang berbeza dan tak sama dgn yang laen. Kalau kite berjumpa dgn seseorg individu yg sama pandangan dan kehidupan serta serasi dgn kite itu rezeki namanya. Dan aku rase x ramai pasangan yg begitu.

   Jujur aku katakan selain dari keluarga terdekat aku, serta sahabat yg terapat dengan aku, tiada siapa pun yang faham dengan perangai, pandangan, perasaan dan pergaulan aku dgn orang sekeliling. Pada dasarnya cara aku dan mereka sama tapi tetap ada perbezaannya. Dan oleh kerana perbezaan ini lah ade segelintir mereka2 yg seakan2 tidak percaya dgn apa yg aku alami dan aku rasai. Aku faham mereka tidak faham, dan aku cuba tuk memahamkan mereka tentang aku, tapi seperti yg ku katakan mereka tidak percaya... Jadi? Silap kah aku?

   Ok, pendek kate, sebenarnya adalah yg cube nak ngorat ngorat, pikat-pikat...eh? Ala, ade la org nk berkenal- kenal la. Aku pun macam korang gak, ade gak rasa nak berchenta...heheheh.... Mujur ade yang nk ngorat kan. Tapi...tu lah, perbezaan. Pemahaman dia dan aku x sama. Pada dia mudah, pada ku tidak! Pada aku perlu dan pada dia x berapa perlu. Jadi??? Aku yg salah? Walaupun aku dah terangkan, aku dah cuba bg pemahaman tp kalau dia yg x boleh terima, aku jugak yg salah? Dlm pergaulan perhubungan menjalin ikatan, tolak ansur itu perlu kan? Kalau tak ade sikap itu, pheww...aku jamin! Mmg xde hubungan yg aman lagi harmoni! Yg ada dalamnya satu hubungannya saket! Dan semestinya aku tak nak perkara tu dlm hidup aku.  Aku x boleh nk buat apa, kalo dia dah berputos asa, mungkin dia ok sebagai kwn tp tidak sebagai pasangan.



   Apepon, Aku yakin, kite perlu faham tentang seseorang itu, tak dapat faham semua, dapat faham sedikit pun dah ok, sbab ianya akan memudahkan sesuatu perhubungan itu terjalin dgn lebih selesa. kita juga kena menghormati perbezaan yg ade antara kite. Insyallah, semuanya akan ok.... ;)

**susah ke nk faham?aku ada keluarga dan aku x kan membelakangkan keluarga demi kehendak sendiri, bukan hanya dlm perhubungan tp dalam apa jua situasi!**





~angahituaku~


Tiada ulasan:

Catat Ulasan