Isnin, 23 September 2013

aku.alamsekeliling....

  Suka dan kesukaan. Aku yakin semua makhluk kejadian Allah ada perasaan suka.
Suka...satu perkataan yg mengambarkn perasaan minat/berahi/gemar terhadap sesuatu atau pon seseorg atau entiti mungkin?

  Aku suka benda yg simple,mudah,tenang dan tak berserabot. Contoh, warna. Aku suka semua warna, tp bukan yg berwarna warni, ya mungkin dlm sesetengah hal warna warni itu sgt menyenangkan tp ia bergantung pd keadaan. Putih tetap warna idaman aku. Pd aku putih itu bersih,tenang dan tak serabot dan aku rase seksi dgn warna putih! Contoh lain, Suka... Aku suka alam semulajadi, bunyi bunyian unggas dlm hutan lebih tenang pd aku dr bunyi ombak di pesisiran pantai. Aku sgt2 suka dan teruja bile terdengar bunyi reriang dlm belukar,kebun getah, atau hutan pada waktu tengahari! Ntah aku tak tau kenapa, tp mcm ade satu perasaan yg damai dan sayu, bile aku hayati bunyi itu dikala itu! Aneh! Aku pun pelik kenapa aku Suka. Suka.matahari,bulan,bintang,Langit yg membiru dan awan yg berkepok2. Mungkin terpengaruh dgn cite katun mase kekecik, aku ade pasang impian nk pegang awan, nk melompat dr satu awan ke satu awan yg laen, nk berbaring selesa atas awan yg nmpk gebu gebas tu. Dan impian itu maseh tetap ade ketika aku mendongak ke langit.

  Kalau nk cerita semua benda yg aku SUKA, dukacita di maklumkan korang akan boring tahap dewa, sbb tu aku bg sikit je contoh.
Sebenornya aku cuma nk kata, ape yg aku SUKA,mungkin korang tak boleh terima. Dan ape yg korang suka, mungkin juga aku suka.jadi kite tak bolehlah nk nafikan hak perasaan SUKA dan kesukaan dlm diri org laen.

   Tp ingt bukan semua perkara suka ini diterima secara membabi buta. Jgn jugak biorkan diri jd terlalu taksob dgn benda yg kite SUKA. Bahaya tuk jangkamasa panjang.

  Aku stop dulu, sebenornya aku tgh xade idea lg nk tulis ape dlm blog ni, insyaallah aku akn cube kasi cite2 bes. Dan aku sgt berharap korang SUKA dgn post ini. Mungkin agak boring korang baca, tp aku suka! Ha...kan aku dah kate, kesukaan kite tak sama. Sampai jumpa lagi, tata....


~angahituaku~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan